Sinds het ontstaan van TYDcompany begeleidt Peter Reddering een aantal startende e-commerce ondernemers. Als e-commerce coach adviseert en ondersteunt hij deze ondernemers. In maandelijkse interactieve sessies stippelt hij samen met deze ondernemers de beste route uit om te komen tot succes. Hij spiegelt en ondersteunt met praktische advies en materiaal uit zijn ervaring als e-commerce adviseur, manager en management consultant. Daar waar nodig verbindt hij vanuit het netwerk van e-commerce specialisten dat hij vanuit diverse samenwerkingen kent. De ondernemers die Reddering ondersteunt zijn actief in verschillende branches zoals retail, beauty & leisure.
Het mooiste plekje op aarde?
Het mooiste plekje op aarde…het komt in de buurt. Het dorpje wat je ziet ligt midden in de Pyreneeën en ik kwam het tegen op 1 van mijn fietstochten. Wat is de relatie met e-commerce zal je denken?
Nou die is er deels niet, maar het blijft een mooie plaat. Deels is die relatie er wel degelijk. Het doel van mijn fietsreis was niet het ontdekken van mooie dorpjes. Het doel was om te ontdekken of ik op eigen kracht van de Atlantische naar de Middellandse zee kon komen. Het doel van de gemiddelde commerciële website is simpelweg het optimaal bedienen van klant en potentiële klant om op die manier een boterham te verdienen, liefst met lekker beleg. De paralel met de fietsreis Lees verder
Merkbeleid en website traject
Voor een groothandel in potterie en keramiek begeleide TYDcompany het traject om te komen tot een keuze ten aanzien van merk en merkbeleid en de vertaalslag daarvan naar een nieuwe integrale online omgeving voor promotie en ondersteuning naar de retailers.
In een aantal sessies is toegewerkt naar een samenhangend geheel van de bestaande merken en de merk positionering en juiste prioriteitstelling daarin. De uitkomsten zijn vastgelegd in het merkbeleid. Vanuit hier is de vertaalslag gemaakt naar de positie en eisen en wensen voor een nieuwe online omgeving die door het webbureau van dit bedrijf vervolgens is omgezet naar een geheel van nieuwe websites.
TYDcompany vervulde de rol van begeleider en adviseur in dit traject.
Social media in de zakelijke dienstverlening
Voor een high-end zakelijke dienstverlener verzorgde TYDcompany een sessie over de zin en onzin van social media in de zakelijke dienstverlening. Door in te zoomen op de ontwikkelingen en mogelijkheden van social media werd met de medewerkers van het bedrijf inzichtelijk gemaakt welke mogelijkheden en beperkingen er zijn van de inzet van social media. Omdat social media niet op elk gebied en elke situatie waarde toevoegt voor klant of bedrijf zijn keuzes gemaakt voor de gebieden waarop actie kan worden ondernomen. Deze keuzes zijn vastgelegd in een actieplan als uitkomst van dit traject.
E-commerce workshop voor DIY
Voor een grote speler in de doe-het-zelf markt heb ik voor de directie een inspiratie sessie op het gebied van e-commerce verzorgd. Voor de projectgroep ontwikkelde ik een tweedelige workshop voor het creëren van e-commerce awareness en de vertaling van klantwensen naar de in ontwikkeling zijnde e-commerce omgeving van het bedrijf. Door inspirerende voorbeelden en de groep met cases aan de slag te zetten is er een gemeenschappelijke blik op het werkveld ontstaan en is er een concrete lijst van innovaties en optimalisaties opgesteld. Niet alleen nuttig maar door de vele praktijkcases en interactieve werkvorm ook inspirerend en een bijdrage aan de teamspirit.
Docent Digital Marketing en e-commerce bij Beeckestijn
Peter Reddering verzorgt de colleges Trends en ontwikkelingen op het gebied van E-commerce voor Beeckestijn Business School. Hij doet dit voor de postdoctorale opleiding Digital Marketing en E-commerce. Dit is een opleiding gericht op mensen uit het bedrijfsleven die aan de slag willen met Digital Marketing en E-commerce. Vanuit zijn ervaring als manager en consultant neemt Peter Reddering de studenten mee in de reis van de opkomst van e-commerce naar de hedendaagse meest belangrijke ontwikkelingen op het gebied van e-commerce. Op praktische en verfrissende wijze wordt inzicht gegeven in what’s hot or not en waar je als bedrijf mee aan de slag moet.
Spreker op Achterhoek Connect 2013
Op 18 april 2013 sprak Peter Reddering op Achterhoek Connect 2013. Met als thema van het event “online keuzes maken” geeft hij inzicht in de keuzes die e-commerce bedrijven moeten maken om blije klanten te krijgen. Op hetzelfde event spraken ook een aantal andere docenten verbonden aan de Achterhoek Business School. Egbert Jan van Bel, Patrick Petersen, Hans Molenaar en Ment Kuiper gaven inzicht in o.a. social en mobile ontwikkelingen. Voor meer info over het event zie www.achterhoekconnect.com
Afstudeercoach in retail opleiding
Namens TYD Company begeleidt Peter Reddering afstudeerders van de studierichting Small Business Retail Management van de Hogeschool Arnhem Nijmegen. Gedurende het afstudeer traject fungeert hij als daarmee als begeleider en beoordelaar voor studenten die voor een bedrijf een strategische marketingopdracht uitvoeren. Met name op het gebied van e-commerce en online marketing is de ervaring van Peter Reddering welkom gezien het stijgend aantal afstudeeropdrachten dat een e-commerce karakter kent.
E-commerce praktijk college Beeckestijn
Peter Reddering geeft college op Beeckestijn Business School. Voor de postdoctorale opleiding Digital Marketing verzorgt hij colleges rondom de praktijk van een e-commerce bedrijf. Daarbij speelt klantgerichtheid en het bieden van een optimale klantbeleving een belangrijke rol.
Docent en coach webwinkelen Achterhoek Business School
Peter Reddering is toegetreden tot het rijtje top-docenten van de Achterhoek Business School. Zijn ruime ervaring met alles wat te maken heeft met webshops wil hij graag delen met starters en bedrijven die hun webshop sterk willen verbeteren.
De eigen opleiding van de Achterhoek Business School “Opzet & Beheer van een webshop” wordt door Peter Reddering vanaf 2013 verzorgd.