Personalia
Naam | Reddering |
Voornaam | Peter |
Geboortedatum | 21 januari 1970 |
Profiel
Peter is een breed georiënteerde, communicatieve en mensgerichte bouwer en adviseur die in het klant en online domein zijn passie heeft gevonden.
Zijn brede ervaring in verschillende rollen en omgevingen op het online domein en op het gebied van klantgericht ondernemen helpen organisaties om op deze gebieden vernieuwend, efficiënter en effectiever te opereren. Met zijn mensgerichte aanpak is hij niet alleen in staat om passende marketing concepten te ontwikkelen maar ook om deze te laten voor de ondernemer. Met zijn sterke analytische eigenschappen is hij in staat om complexe materie eenvoudig te maken. Hij overziet het speelveld en slaat een brug tussen visie, strategie en uitvoering.
In zijn werk wordt hij gedreven door vernieuwing en het creëren van klantbeleving vanuit authenticiteit, creativiteit en vakmanschap. Het ontdekken en vertalen van de echte kracht van de organisatie naar haar klanten in innovatieve en effectieve (online) concepten.
Specialismen:
- B2C en B2B E-commerce
- Internet strategie
- (Interactieve) marketing
- CRM
- Social media
- (Online) klantbedieningsconcepten
- Database marketing
- Project en programma management
- Organisatie besturing
- Organisatie inrichting en verandering
Opleidingen
1988 – 1994 | Faculteit der Economische Wetenschappen | Rijksuniversiteit Groningen |
1982 – 1988 | VWO | Stedelijk Lyceum, Zutphen |
Werkervaring naast TYDcompany
Functie | Principal Consultant |
Bedrijf | Cmotions BV |
Periode | September 2012 – heden |
Vanuit de expertise op het gebied van databasemarketing, marketing intelligence en ICT adviseert en ondersteunt Cmotions bedrijven bij het aantrekken, ontwikkelen en behouden van waardevolle klantrelaties. Binnen dit vakgebied voert Cmotions projecten uit, levert consultancydiensten, verzorgt implementaties en voorziet in professionals voor tijdelijke en vaste dienstverbanden.
Projecten Cmotions Advisering van klanten op het gebied van intelligente marketing en CRM. Van klantinzicht tot klantbeleving en meetbaar resultaat. Als Principal consultant, naast het advieswerk, verantwoordelijk voor het uitdragen van het bedrijf, kennisontwikkeling en kennisdeling en het ontwikkelen van nieuwe marktgebieden. Meest relevante klanten en projecten: Zorgverzekeraar – Roadmap cross-channel communicatie
Bank – Online strategie ontwikkeling en implementatie
Online veilingaanbieder– Sales en marketing optimalisatie
Online bank – Marketing optimalisatie en klantcontactstrategie
Online retailer – Klantontwikkeling
|
|
Functie | E-commerce manager |
Bedrijf | kleertjes.com |
Periode | Juni 2009 – 2012 |
Verantwoordelijk voor de opzet en uitbouw van de e-commerce en marketingactiviteiten alsmede de strategische ontwikkeling van kleertjes.com. Zowel online als offline als in termen van merkontwikkeling, conversie, klanttevredenheid en loyaliteit. Het gehele traject van komen, kopen en weer kopen.kleertjes.com heeft zich als online retailer in 8 jaar van zolderkamer naar miljoenbedrijf ontwikkeld. In de periode 2009-2011 heeft het bedrijf de omzet zien verdubbelen en zijn er belangrijke stappen genomen om het bedrijf klaar te stomen voor verdere groei en het uitbouwen van het marktleiderschap in de baby en kinderkleding-branche. | |
Functie | Senior Management Consultant |
Bedrijf | Ordina Consulting |
Periode | September 2008 – mei 2009 |
Adviseren van klanten op management en directie niveau op het gebied van klantbediening en beleving (Customer Experience Management), innovatie en de inzet van nieuwe media. Binnen Ordina verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de kennis en marktbewerking (sales, propositieontwikkeling en marktbewerking) van het aandachtsgebied Customer Experience Management. Meest relevante klanten en projecten:
|
|
Functie | Managing director |
Bedrijf | Clockwork Internet Solutions |
Periode | 2005 – 2008 |
Verantwoordelijk voor de vestiging Zwolle van Clockwork (45FTE) waar internet en multichannel oplossingen op het gebied van interactive marketing, e-commerce, self-service, en communicatie worden uitgedacht, ontworpen en gerealiseerd. Zowel intern (mensen, middelen, geld) als extern (projecten en klanten) eindverantwoordelijk.Als lid van de directie van Clockwork medeverantwoordelijk voor beleid, strategie en positionering van Clockwork, het interactieve label van Ordina. Meest relevante klanten en projecten:
|
|
Functie | Managing Consultant & Client Partner |
Bedrijf | Clockwork |
Periode | 2003 – 2004 |
Verantwoordelijk voor een team van creatieven (8FTE) en een team van adviseurs en projectmanagers(8FTE). Als Client Partner inhoudelijk en commercieel eindverantwoordelijk voor een aantal finance en retail klanten uit het klantenportfolio van Clockwork. Naast management en commerciële taken betrokken in (zwaardere) inhoudelijke projecten rondom e-business strategie en implementatie in de rol van consultant en programmamanager. Meest relevante klanten en projecten:
|
|
Functie | Managing Consultant |
Bedrijf | Ordina |
Periode | 2001 – 2003 |
Verantwoordelijk voor advies en implemenatie trajecten rondom e-strategy, ecommerce, selfservice, communicatie en kennismanagment trajecten. Daarnaast intern betrokken bij productontwikkeling, pre-sales en belast met een aantal management taken voor het team van management consultants. Meest relevante klanten en projecten:
|
|
Functie | Business Consultant |
Bedrijf | Devote Business Solutions |
Periode | 1999 – 2001 |
Als adviseur verantwoordelijk voor verschillende projecten op het gebied van organisatie inrichting en besturing, e-business, CRM, knowlegde management en projectmanagement. Meest relevante klanten en projecten:
|
|
Functie | Consultant |
Bedrijf | Pink Elephant Finance |
Periode | 1998 – 1999 |
Als adviseur verantwoordelijk voor projecten bij klanten op het gebied van procesinrichting, procesimplementatie en (internationaal) projectmanagement.Meest relevante klanten en projecten:
|
|
Cursussen en trainingen
2012 | Postdoctorale opleiding CRM en klantgericht management | Beeckestijn Business School |
2004 – 2006 | Ordina Management Development programma, bestaande uit: Effectief Leiderschap, HRM & Coachingen de Miller-Heiman verkoopmethodiek | Ordina Academy |
2002 | Strategievorming & implementatie | Ordina Academy |
2001 | Communicatie en Commercie: Onderhandelen en conflicthantering Customer Relationship Management | Ordina Academy |
2000 | Professioneel adviserenOrganiseren en faciliteren van workshops | |
1999 | Coachend leidinggeven | |
1998 | Consultancy opleidingProjectmanagementManagement van IT beheersprocessen op operationeel en tactisch niveau (ITIL Service Support en Service Delivery)Prince II Practitioner | Pink ElephantOpen Universiteit |
Lezingen en Docentschappen
2012-heden2009-heden | DocentColleges op het gebied van Digital Marketing en CRMDiverse lezingen en presentatiesLezingen, presentaties en interviews op diverse CRM, marketing en e-commerce gerelateerde platformen over klantbeleving, marketingoptimalisatie en (online) klantinteractie | Beeckestijn Business School |
2002 | Docent voor de Masterclass E-businessEen uit 8 onderdelen bestaande masterclass als onderdeel van een MBA programmavan de Hogeschool Amsterdam & Brabant. Verantwoordelijk voor de helft van deinhoudelijke onderdelen, coördinatie van gastdocenten en de begeleiding enbeoordeling van de afsluitende businessplannen van de deelnemers. | HAB |
Talen | ||
Nederlands | Moedertaal | Moedertaal |
Engels | Goed | Goed |
Duits | Goed | Goed |
Frans | Redelijk | Matig |
Interesses
Algemeen: Literatuur, internet en innovatie, het Bourgondische leven en auto’s.
Sport: Wielrennen, mountainbiken, zeilen, schaatsen en golf.