CV Peter Reddering

Personalia

Naam Reddering
Voornaam Peter
Geboortedatum 21 januari 1970

Profiel

Peter is een breed georiënteerde, communicatieve en mensgerichte bouwer en adviseur die in het klant en online domein zijn passie heeft gevonden.

Zijn brede ervaring in verschillende rollen en omgevingen op het online domein en op het gebied van klantgericht ondernemen helpen organisaties om op deze gebieden vernieuwend, efficiënter en effectiever te opereren. Met zijn mensgerichte aanpak is hij niet alleen in staat om passende marketing concepten te ontwikkelen maar ook om deze te laten voor de ondernemer. Met zijn sterke analytische eigenschappen is hij in staat om complexe materie eenvoudig te maken. Hij overziet het speelveld en slaat een brug tussen visie, strategie en uitvoering.

In zijn werk wordt hij gedreven door vernieuwing en het creëren van klantbeleving vanuit authenticiteit, creativiteit en vakmanschap. Het ontdekken en vertalen van de echte kracht van de organisatie naar haar klanten in innovatieve en effectieve (online) concepten.

Specialismen:

  • B2C en B2B E-commerce
  • Internet strategie
  • (Interactieve) marketing
  • CRM
  • Social media
  • (Online) klantbedieningsconcepten
  • Database marketing
  • Project en programma management
  • Organisatie besturing
  • Organisatie inrichting en verandering

Opleidingen

1988 – 1994 Faculteit der Economische Wetenschappen Rijksuniversiteit Groningen
1982 – 1988 VWO Stedelijk Lyceum, Zutphen 

Werkervaring naast TYDcompany 

Functie Principal Consultant
Bedrijf Cmotions BV
Periode September 2012 – heden
Vanuit de expertise op het gebied van databasemarketing, marketing intelligence en ICT adviseert en ondersteunt Cmotions bedrijven bij het aantrekken, ontwikkelen en behouden van waardevolle klantrelaties. Binnen dit vakgebied voert Cmotions projecten uit, levert consultancydiensten, verzorgt implementaties en voorziet in professionals voor tijdelijke en vaste dienstverbanden.

Projecten Cmotions

Advisering van klanten op het gebied van intelligente marketing en CRM. Van klantinzicht tot klantbeleving en meetbaar resultaat. Als Principal consultant, naast het advieswerk, verantwoordelijk voor het uitdragen van het bedrijf, kennisontwikkeling en kennisdeling en het ontwikkelen van nieuwe marktgebieden. Meest relevante klanten en projecten:

Zorgverzekeraar – Roadmap cross-channel communicatie

  • Als Principal consultant in de rol van architect en adviseur voor directie
  • Analyse en inventarisatie voor een project gericht op communicatie effectmeting over kanalen heen.
  • Opstellen van een roadmap voor de realisatie en toepassing van inzichten uit cross en omni-channel analyse van communicatie van en over het bedrijf. Verantwoordelijk voor het optuigen van het programma en in kaart brengen van de benodigde stappen.
  • Doel van het project is het optimaliseren van communicatie van en over het bedrijf. En de juiste toepassing van middelen en boodschappen op het juiste moment, via het juiste kanaal, aan de juiste doelgroepen.

 Bank – Online strategie ontwikkeling en implementatie

  • Onderzoek en analyse van online organisatie inrichting en performance van de online channels (web, mobile, social).
  • Vertalen van inzichten in een nieuwe online strategie
  • Online strategie vertalen naar een nieuwe organisatie en organisatie inrichting
  • In richten van het nieuwe online team (25FTE) en gerelateerde processen en projecten.
  • Interim management

Online veilingaanbieder– Sales en marketing optimalisatie

  • Advies en leiding geven aan een programma gericht op optimalisatie van de sales en marketing processen en organisatie binnen het bedrijf.
  • Onderzoek en advies over de inrichting van de business intelligence functie binnen het bedrijf gericht op een sturende inzet van markt en klantinformatie.

Online bank – Marketing optimalisatie en klantcontactstrategie

  • Met een team sturing geven aan en opzetten van analyses, campagnes en op maat communicatie programma’s voor optimalisatie van klant ontwikkeling en behoud
  • Vertalen van klantinzichten naar persona’s en een klantcontactstrategie gericht op het verhogen van de betrokkenheid en klantwaarde

Online retailer – Klantontwikkeling

  • Met een Cmotions team uitvoeren van een analyse en opstellen van een verbeterplan voor inzetten van klantinzicht voor verbetering van retentie, relevantie en conversie. Zowel voor de data analytische als de organisatie kant van het bedrijf.
  • Advies over inrichting van organisatie en processen voor het behalen van de doelstellingen ten aanzien van fact based marketing.
  • In een coachende rol begeleiden van de organisatie in de stappen naar fact based marketing.
Functie E-commerce manager
Bedrijf kleertjes.com
Periode Juni 2009 – 2012
Verantwoordelijk voor de opzet en uitbouw van de e-commerce en marketingactiviteiten alsmede de strategische ontwikkeling van kleertjes.com. Zowel online als offline als in termen van merkontwikkeling, conversie, klanttevredenheid en loyaliteit. Het gehele traject van komen, kopen en weer kopen.kleertjes.com heeft zich als online retailer in 8 jaar van zolderkamer naar miljoenbedrijf ontwikkeld. In de periode 2009-2011 heeft het bedrijf de omzet zien verdubbelen en zijn er belangrijke stappen genomen om het bedrijf klaar te stomen voor verdere groei en het uitbouwen van het marktleiderschap in de baby en kinderkleding-branche.
Functie Senior Management Consultant
Bedrijf Ordina Consulting
Periode September 2008 – mei 2009
Adviseren van klanten op management en directie niveau op het gebied van klantbediening en beleving (Customer Experience Management), innovatie en de inzet van nieuwe media. Binnen Ordina verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de kennis en marktbewerking (sales, propositieontwikkeling en marktbewerking) van het aandachtsgebied Customer Experience Management. Meest relevante klanten en projecten:

  • KPN Zakelijke markt
  • SVB Online Selfservice
Functie Managing director
Bedrijf Clockwork Internet Solutions
Periode 2005 – 2008
Verantwoordelijk voor de vestiging Zwolle van Clockwork (45FTE) waar internet en multichannel oplossingen op het gebied van interactive marketing, e-commerce, self-service, en communicatie worden uitgedacht, ontworpen en gerealiseerd. Zowel intern (mensen, middelen, geld) als extern (projecten en klanten) eindverantwoordelijk.Als lid van de directie van Clockwork medeverantwoordelijk voor beleid, strategie en positionering van Clockwork, het interactieve label van Ordina. Meest relevante klanten en projecten:

  • Wehkamp E-commerce
  • Philips Interactieve TV
  • Jumbo Supermarkten Online
  • Laurus Supermarkten Online
  • PGGM Online
  • ABN AMRO Online marketing campagnes
  • Monuta Online concept
Functie Managing Consultant & Client Partner
Bedrijf Clockwork
Periode 2003 – 2004
Verantwoordelijk voor een team van creatieven (8FTE) en een team van adviseurs en projectmanagers(8FTE). Als Client Partner inhoudelijk en commercieel eindverantwoordelijk voor een aantal finance en retail klanten uit het klantenportfolio van Clockwork. Naast management en commerciële taken betrokken in (zwaardere) inhoudelijke projecten rondom e-business strategie en implementatie in de rol van consultant en programmamanager. Meest relevante klanten en projecten:

  • Wehkamp E-commerce
  • PGGM Online
  • VNU Exhibitions Customer Value programma
  • Staatsloterij Online
Functie Managing Consultant
Bedrijf Ordina
Periode 2001 – 2003
Verantwoordelijk voor advies en implemenatie trajecten rondom e-strategy, ecommerce, selfservice, communicatie en kennismanagment trajecten. Daarnaast intern betrokken bij productontwikkeling, pre-sales en belast met een aantal management taken voor het team van management consultants. Meest relevante klanten en projecten:

  • Wehkamp E-commerce
  • Hagemeijer Online
  • PGGM Online
  • NEFIT Online
  • Ten Cate Online
  • NVS Verzekeringen Direct Marketing en Online
Functie Business Consultant
Bedrijf Devote Business Solutions
Periode 1999 – 2001
Als adviseur verantwoordelijk voor verschillende projecten op het gebied van organisatie inrichting en besturing, e-business, CRM, knowlegde management en projectmanagement. Meest relevante klanten en projecten:

  • Wehkamp E-commerce
  • PGGM Online
  • Kempen & Co. Organisatie inrichting en besturing
Functie Consultant
Bedrijf Pink Elephant Finance
Periode 1998 – 1999
Als adviseur verantwoordelijk voor projecten bij klanten op het gebied van procesinrichting, procesimplementatie en (internationaal) projectmanagement.Meest relevante klanten en projecten:

  • ING Barings Internationaal projectmanagement – Oost Europa
  • Zilveren Kruis procesinrichting en implementatie
  • BNG procesinrichting en implementatie

 

Cursussen en trainingen

2012 Postdoctorale opleiding CRM en klantgericht management Beeckestijn Business School
2004 – 2006 Ordina Management Development programma, bestaande uit: Effectief Leiderschap, HRM & Coachingen de Miller-Heiman verkoopmethodiek Ordina Academy
2002 Strategievorming & implementatie Ordina Academy
2001 Communicatie en Commercie: Onderhandelen en conflicthantering Customer Relationship Management Ordina Academy
2000 Professioneel adviserenOrganiseren en faciliteren van workshops
1999 Coachend leidinggeven
1998 Consultancy opleidingProjectmanagementManagement van IT beheersprocessen op operationeel en tactisch niveau (ITIL Service Support en Service Delivery)Prince II Practitioner Pink ElephantOpen Universiteit

Lezingen en Docentschappen

2012-heden2009-heden DocentColleges op het gebied van Digital Marketing en CRMDiverse lezingen en presentatiesLezingen, presentaties en interviews op diverse CRM, marketing en e-commerce gerelateerde platformen over klantbeleving, marketingoptimalisatie en (online) klantinteractie Beeckestijn Business School
2002 Docent voor de Masterclass E-businessEen uit 8 onderdelen bestaande masterclass als onderdeel van een MBA programmavan de Hogeschool Amsterdam & Brabant. Verantwoordelijk voor de helft van deinhoudelijke onderdelen, coördinatie van gastdocenten en de begeleiding enbeoordeling van de afsluitende businessplannen van de deelnemers. HAB
Talen
Nederlands Moedertaal Moedertaal
Engels Goed Goed
Duits Goed Goed
Frans Redelijk Matig

Interesses

Algemeen: Literatuur, internet en innovatie, het Bourgondische leven en auto’s.

Sport: Wielrennen, mountainbiken, zeilen, schaatsen en golf.